Vil nu kun spise selv

25. december 2020

Alder:
9 mdr.

Vil nu kun spise selv

Hej Helen.

Nu har jeg brug for din hjælp igen 😊

Vores datter er ved at få 4 tænder på samme tid, og hun har siden de første tænder lavede ballade, skulle nødes meget for at få til at spise. Men det er ikke det største problem. Problemet er nu at, hun fra den ene dag til den anden pludselig kun vil spise selv. Hun lukker munden for mig og far, når vi vil give hende. Det er jo ikke meget der kommer ind, når hun kun selv vil, og når hun endelig åbner munden for os, spytter hun det ud igen og føre selv op til munden.

Udover det, så er det blevet ...

Annonce

... rigtig svært at få flasker i hende. Jeg plejer at tilbyde sovende, da hun ikke vil have vågent (dog har vi kunne få lov at give kold mme i tudekop, men så skal hun virkelig også være sulten). Det virker ikke som om hun er sulten når jeg tilbyder, hun spiser tit kun 30 ml. Og afviser og tit er jeg oppe på at have tilbudt 5 - 7 gange indenfor kort tid, og jeg ender med at sidde oppe og vente på hun kan tilbydes. Jeg er ved at være en træt mor, og jeg syntes snart det er at presse hende.

Jeg håber du kan dele lidt erfaring og tanker med mig.

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen & Co.

Jeg har gjort det før, og det kan måske virke af for meget, at jeg nu gør det igen, men synes endnu engang, at jeg vil sende en tak til dig Helen og hvem end der ellers sidder bag hjemmesiden.

Nu med datter nr. to og efter syv ugers bekendskab med nyeste arving, finder jeg mig selv en lørdag aften helt i panik over, om vi da bare slet ikke kan finde ud af at have en baby. Og wupti på fem minutter har jeg fundet flere lign tilfælde af frustrerede mødre, der beskriver scenarier, der minder om det jeg sidder i. Med et bliver min situation helt "normal" og efterfølgende kan jeg med stor ro læse dine konstruktive svar, som jeg endnu engang finder både kompetente, letforståelige og direkte anvendliege (nu håber jeg også baby-pigen gør det;) )

Så igen stor ros herfra - det er en super hjemmeside!

Med lidt mere ro i mor-sindet sendes en stor TAK herfra.